۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
تعداد بازدید: ۱۶۶۸۳۲
سید محمد پولادگر با اهدای لوح سپاس و هدایایی از جمله مدال استعدادیابی کشور از زحمات داورزنی تقدیر و تشکر کرد و حکم وزیر ورزش و جوانان به مرادی به عنوان سرپرست فدراسیون والیبال را به وی اهدا کرد.
کد خبر: ۳۵۲۶۵

صحبتهای پایانی مرد شماره یک والیبال ایران| موفق ترین رشته توپی در شرایط ایده آل نیست

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان 14 آذرماه در حکمی وحید مرادی را به عنوان سرپرست فدراسیون والیبال منصوب کرد. مراسم تکریم از زحمات محمدرضا داورزنی و معارفه وحید مرادی صبح امروز (شنبه 18 آذر) با حضور محمد پولادگر معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر تمامی کارکنان فدراسیون والیبال و اعضای هیات رئیسه، باقری و آرش فرهادیان مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی وزارت ورزش و جوانان حضور داشتند که جلسه با صحبت‌های آرش فرهادیان آغاز شد و سپس پولادگر معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش وجوانان از علت حضورش در این جلسه صحبت و از زحمات داورزنی تقدیر و تشکر کرد و مسئولیت مرادی را بسیار سنگین دانست. در ادامه داورزنی و مرادی نیز صحبت‌هایی انجام دادند که مشروح این سخنان به شرح ذیل است.

فرهادیان: معاون وزیر به حرمت داورزنی در این جلسه حاضر شد

آرش فرهادیان، مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی در ابتدای این جلسه گفت: از طرف همکاران در وزارت ورزش به فعالان رشته موفق والیبال کشور خداقوت و موفقیت‌های کسب شده را تبریک می‌گوییم. امیدواریم این موفقیت‌ها مستدام باشد. براساس قواعد و قوانینی که وجود دارد، تغییری در حوزه سرپرستی فدراسیون به وجود آمده است. این به معنای فاصله گرفتن کسی از والیبال نیست و شخص داورزنی برای همه،  توان و تجربه‌اش شناخته شده است. این جلسه به حرمت داورزنی و کسوت وی با حضور معاون محترم قهرمانی برگزار می‌شود.

پولادگر: به حکم قانون یک جابه جایی درون خانوادگی صورت می‌گیرد

سیدمحمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان هم در ادامه گفت: همان طور که گفتند معمولا در این جلسات شرکت نمی‌کنم اما در این جلسه به حرمت داورزنی پیشکسوت من حضور پیدا کردم. به حکم قانون یک جابه جایی درون خانوادگی امروز صورت می‌گیرد و می‌خواهیم یک خداقوت بین راهی به داورزنی بگوییم که از قطار والیبال پیاده نخواهد شد.

وی افزود: امیدوارم با مدیریت و تدبیری که در حوزه داخلی انجام داده بیشتر وقت خود را در حوزه بین‌المللی بگذارد و بیشتر حضور وی را در آن حوزه شاهد باشیم. نمی خواهم به موفقیت‌های والیبال اشاره کنم چرا که خود شما شاهد این موفقیت‌ها بودید و می دانید چقدر افراد باید خون دل بخورند تا این موفقیت‌ها حاصل شود.

پولادگر با اشاره به این اصطلاح که شکست یتیم است و پیروزی هزاران پدر دارد، تصریح کرد: موقع شکست همه به دنبال مدیری هستند که همه چیز را به گردن او بیاندازند. همه می‌دانیم که برای هر کدام از این موفقیت‌ها چه تیم همدل و همراهی کار کرده‌اند که ثمره آن به این شکل شده است. گاهی این زحمات دیده نمی‌شود و کسی از آن‌ها تجلیل نمی‌کند. من سال‌ها این تجربه را در حوزه مدیریت داشتم. می‌خواهم به حرمت آن خون دل‌ها که ثمره آن این موفقیت‌ها بوده است و همچنین به دلیل این که کمتر از مدیری تجلیل می‌شود امروز از داورزنی تجلیل کنم به ویژه در بخش‌هایی که به آن توجه نشده است و این که چقدر زحمت کشیدند که یک روندی به نتیجه برسد.

وی ضمن تشکر از داورزنی از طرف جامعه ورزش کشور افزود: امیدوارم در این دوره کوتاهی که مسوولیت بسیار سنگینی برعهده مرادی است و در ادامه شاهد شکوفایی والیبال کشور باشیم. همه کشورها دائم در حال سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش هستند و کمی غفلت باعث سبقت گرفتن دیگران از شما می‌شود. گاهی نگاه عامه به مدیران کشور هم سرایت می‌کند و همیشه از شما انتظار پیروزی دارند اما به این شکل نیست و زحماتی که در حوزه پایه کشیده می‌شود باید قدر دانسته شود که بی‌نتیجه نماند.

پولادگر در پایان خاطرنشان کرد: یک بار دیگر از داورزنی تشکر می کنم. این یک خداقوت بین راهی است و امیدواریم حضور درخشان وی را در عرصه بین‌المللی و داخلی بیش از پیش شاهد باشیم و بدون ارزیابی‌های سلیقه‌ای همه کمک کنیم والیبال به سرقله‌های موفقیت دست یابد. یادمان نمی رود که آرزویمان این بود که والیبال ما یک گیم از تیم‌های مطرح آسیا بگیرد اما امروز این اقتدار را داریم که مردم توقع دارند تیم ملی ما برزیل را شکست دهد این یعنی موفقیت. برای برادرم داورزنی آرزوی سلامتی و موفقیت دارم و همچنین آرزوی موفقیت دارم برای مرادی که مسوولیت خطیری در این زمان کوتاه برعهده‌شان است.

داورزنی: یقین دارم مرادی می‌تواند والیبال ایران را به آرمان خود برساند

محمدرضا داورزنی هم در ادامه این نشست، گفت: خدا را شاکرم که توفیق داد در خدمت کشور عزیزم باشم و در اینجا باید یادی کنیم از همه زحمت کشان حوزه والیبال که برای رشد و توسعه این رشته ورزشی تلاش کردند و هم اکنون در بین ما نیستند. از کابینه یزدانی خرم به جز چند نفر همه به رحمت خدا رفتند و این آئینه عبرتی است برای همه که بدانند عاقبت کار کجاست. 17 سال پیش که به فدراسیون والیبال آمدم همه این بزرگواران دور این میز بودند، رئیس، نایب رئیس، مسئول کمیته ها و همه ارکان فدراسیون جمع بودند. الان 23 یا 24 نفر از این عزیزان از بین ما رفتند و این مسیر برای همه ادامه دارد. عاقبت همگی سفری است که باید برویم اما آنچه که می ماند اثرات عملکردمان و قضاوت مردم است. وقتی صادقانه رفتار کنید، امکان ندارد مردم بد قضاوت کنند. باید خالصانه رفتار و عمل کنید و نتیجه دست ما نیست، مکلف به انجام وظیفه هستم و مکلف به کسب نتیجه نیستیم.

وی با اشاره به عملکرد والیبال در سال 1402 و قهرمانی تیم ملی جوانان و نایب قهرمانی نوجوانان در جهان و قهرمانی زیر 16 سال در آسیا و کسب سهمیه جهانی، گفت: اتفاقات والیبال در سال جاری فرصتی برای آینده این رشته ورزشی است، فکر نکنیم که عالی کار کردیم. در رده‌های سنی بهترین نتیجه تاریخ والیبال جهان را گرفتیم اما ضعف‌ها و کاستی در تیم ملی بزرگسالان باید برطرف شود تا والیبال اقتدار خود را به رخ حریفان جهانی بکشد که این رسالت به عهده فدراسیون والیبال و رئیس آن است و این موضوع بار مسئولیت را سنگین‌تر می کند. انتظارات و توقع مردم کار را سنگین می کند. موفقیت‌ها والیبال هم کار یک نفر نبوده و در 17 سال گذشته تمامی اعضای خانواده بزرگ والیبال زحمت کشیدند که نفراتی هم اکنون در بین ما نیستند تا والیبال به این اوج از موفقیت برسد که نایب قهرمانی در آسیا شکست و ناکامی محسوب شود.

عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی والیبال تصریح کرد: والیبال بین رشته‌های ورزشی و توپی ایران موفق ترین رشته است اما هم اکنون در شرایط ایده آل نیست و باید کار بیشتری به ویژه در حوزه تیم ملی بزرگسالان، والیبال زنان و ساحلی انجام شود تا با تدابیر بیشتر روند بهتر شود.

داورزنی با یادآوری مصاحبه یکی از مربیان درباره تیم ملی ژاپن که گفته بود، این تیم دوران افولش به زودی فرا خواهد رسید زیرا عملکردش وابسته به یک بازیکن است و پشتوانه سازی ندارد، گفت: خوشحالیم و افتخار می کنیم که والیبال ایران پشتوانه سازی خوبی برای آینده دارد. الان مشکل مربیان تیم‌های ملی ایران انتخاب از بین نفرات متعدد در پست‌های مختلف است.

وی درباره سرپرست فدراسیون والیبال نیز گفت: با مرادی سال‌ها رفاقت و همکاری داشتم ام و یقین دارم که وی می تواند به رشد و توسعه والیبال کمک کند تا این رشته ورزشی به آرمان خود یعنی سکوی المپیک دست یابد. انتظارات مردم از والیبال نشانده دهند عملکرد فوق العاده این رشته ورزشی در سال‌های اخیر است، از شخص اول کشور (رهبر معظم انقلاب) تا دیگر مسئولین و مردم همه پیگیری والیبال هستند که نشان از موفقت این رشته دارد.

داورزنی در ادامه از همه دوستان و همکاران حلالیت طلبید و گفت: هر کاری در مدت مسئولیت در این فدراسیون انجام دادم برای موفقیت والیبال بوده است و از برادر عزیزم پولادگر که سال‌ها سابقه دوستی و همکاری داریم و از نیروهای ارزشی ورزش هستند، برای حضور در این مراسم تشکر می‌کنم.

مرادی: فدراسیون والیبال از تجارب ارزنده داورزنی بهره خواهد برد

در ادامه این مراسم وحید مرادی، سرپرست جدید فدراسیون والیبال گفت: از حضور پولادگر، فرهادیان و باقری که از وزارت ورزش تشریف آوردند، تشکر می‌کنم. از پولادگر درخواست کردم که به دلیل حرمتی که داورزنی در حوزه ورزش کشور دارند و تلاش و سابقه دوستی با وی در این جلسه حضور داشته باشند و همان‌طور که در طول صحبت‌هایشان گفتند با کمال میل پذیرفتند.

وی افزود: زحماتی که داورزنی در این سال ها کشیدند، اثرگذار و ماندگار است و کسی نمی تواند منکر آن شود. همه موافق این هستند که والیبال نوین کشور مدیون زحمات وی با حضور همکارانی است که برآیند آن رشد والیبال کشور بوده است. افشاردوست، پورحسن و همکاران پیشین ایشان برخی در این جلسه حضور دارند و با تلاش‌های داورزنی والیبال کشور در سطح آسیا درخشید و در جهان شناخته شد. کسانی که در ورزش مدیریت کردند، می دانند کار بسیار دشواری است و آن طور نیست که کسی با یک ابلاغ بتواند کار کند. داشتن یک فکر صحیح و توانمندی‌های مدیریتی، مشورت گرفتن صحیح و استفاده از نیروهای کارآمد همه در نتیجه اثرگذار است و وی به درستی موفق شدند با تیم خود این مراحل را طی کرده و والیبال ایران در سطح جهان مطرح شود.

مرادی با تاکید بر این که تیم‌های ملی در هر رشته‌ای نوساناتی دارند که امری کاملاً طبیعی در ورزش است، تصریح کرد: اگر تیمی همواره قهرمان باشد که دیگر دلیلی برای برگزاری مسابقات قهرمانی وجود ندارد. تیمی مانند لهستان یا فرانسه در المپیک قهرمان می‌شوند و در مسابقات قهرمانی جهان هیچ مقامی کسب نمی‌کنند. 8 تیم ملی در فدراسیون داشتیم که در رده‌های سنی و دو بخش زنان و مردان فعالیت می‌کردند. امیدواریم با کمک تجربه ای که به دست آمده تیم ما که به رده پانزدهم نزول کرده مدارج را به ترتیب طی کرده و به سکوهای المپیک دست یابد. این موضوع نشدنی مگر با نیازمند برنامه ریزی، صبر، پشتیبانی و همراهی و همدلی است.

وی با بیان این که همواره معتقد است همدلی بسیار مهم تر از همراهی است، گفت: افرادی در مجموعه مدیریت تاثیرگذار هستند که همدل باشند. امیدوارم با نظرات همه بزرگواران موافق و مخالف راه درست را پیدا کرده و ریل گذاری درستی کنیم. مسلماً فدراسیون والیبال از تجارب ارزنده داورزنی بهره خواهد برد چراکه وی عمرش را در این فدراسیون سپری کرده است و این تجربه بسیار ارزشمند است و نمی توان به راحتی از آن گذشت. برای وی در همه زمینه‌های زندگی آرزوی سلامت و موفقیت دارم. کسی که بیش از چهل و چند سال از عمرش را وقف توسعه ورزشی کرده باید آنگونه که شایسته است مورد قدردانی قرار گیرد و امیدوارم مسوولان کشور به این نکته توجه داشته باشند.

مرادی عنوان کرد: امیدوارم این جلسه قدردانی کوچکی از زحمات داورزنی باشد و دست به دست هم دهیم و افتخارات والیبال را شاهد باشیم. تیم ملی بزرگسالان مانند تیم جوانان که قهرمان جهان شد و تیم نوجوانان که نائب قهرمان شد، به روزهای طلایی خود بازگردد و دل مردم شاد شود.

در پایان سید محمد پولادگر با اهدای لوح سپاس و هدایایی از جمله مدال استعدادیابی کشور از زحمات داورزنی تقدیر و تشکر کرد و حکم وزیر ورزش و جوانان به مرادی به عنوان سرپرست فدراسیون والیبال را به وی اهدا کرد.

/فارس.

برچسب ها: والیبال رضا داورزنی وزیر ورزش وجوانان پولادگر
ارسال نظر
آخرین اخبار